Webshop en CRM koppelen
Bijna geen enkele retailer kan zonder zijn eigen webshop, maar nieuwe regels voor veilig betalen zijn met name een zorg voor kleine webshops.
Terwijl online commerce gestaag groeit en groeit, en het aandeel van GfK de komende 10 jaar weer zal verdubbelen, worstelen met name kleinere webwinkeliers met verschillende wettelijke vereisten en mogen hun kansen om hun fluitje van een cent te krijgen niet missen. Vanaf 14 september is het niet langer voldoende om het creditcardnummer, de vervaldatum en het driecijferige verificatienummer op te geven bij aankoop in het netwerk, om veiligheidsredenen is een extra item vereist. De tweefactorauthenticatie is veel gecompliceerder, dan de meeste consumenten weten. De handel moet het de klanten uitleggen, omdat de banken deze taak soms alleen maar onbevredigend vervullen"
De angst is nu dat klanten blijven migreren naar de grotere platforms, als de beproefde betaalmethode niet meer soepel werkt, is dit te ingewikkeld of zien ze er gewoon te vervelend uit. Aldus zouden met name de grotere webwinkelaanbieders en platforms verdere marktmacht kunnen verwerven, terwijl het voor de kleinere aanbieders moeilijk kan blijven om hun deel te behouden, of dit ooit terug te krijgen, het vertrek van klanten. HDI en ook de Federale Vereniging van E-commerce zouden een overgangsperiode van ongeveer 18 maanden verwelkomen, maar een dergelijke verschuiving in de hele EU lijkt momenteel nogal onrealistisch.
Het is al een wetenschap om een webshop te verhogen en uiteindelijk te laten werken. Het opzetten van een webshop is een enorme hindernis, vooral voor kleinere retailers: er zijn hoge kosten, er moeten veel beveiligingsmaatregelen worden genomen en het verkeer moet correct worden beheerd. (zie Anneliese Proissl, 13.08.2019 op trend.at) Een online winkel is 24 uur geopend, maar vooral kleinere bedrijven kunnen deze cursus niet 24/7 volgen. Zodat vragen over bestellingen, artikelen of leveringen niet al te lang braak zijn, kunnen bots worden geïnstalleerd, die de belangen van de klanten snel en gemakkelijk kunnen verwerken. Grote dealers en platforms zoals Amazon of H&M hebben immers een bepaalde standaard met de klant opgesteld, die door de kleine handelaars moet worden gehandhaafd of overschreden.
CRM en Webshop koppelen
Om aan deze verwachting te voldoen, is het mogelijk om uw eigen klantenadministratie en de online shop te verbinden. Deze integratie kan vele voordelen opleveren, zoals een meer gerichte marketing, een 360 ° -beeld van de klant of een willekeurig aantal bedrijfsmodellen. (Zie Mara Kasubke, 30.06.2016 op 1crm-system.de) Uiteindelijk moeten de detailhandel en vooral de kleinere detailhandelaren actief zijn om op de markt te overleven. De verbinding tussen een fysieke winkel en online handel kan een nieuwe kans zijn om een voorsprong te krijgen op de grote platforms. Ook hier helpen CRM-systemen de verschillende verkoopkanalen optimaal te beheren.
10 september 2019
Start uw CRM selectie
Ontdek welke CRM systemen het beste passen bij uw onderneming
De feestdagen komen er aan: tijd om te focussen op de klantervaring
Moderne bedrijven moeten zich veel meer focussen op het verbeteren van de klantbeleving.
Lees verderPopulariteit van audioreclame blijft toenemen
In een tijdperk waarin we voornamelijk gewend zijn geraakt aan bewegende beelden, laat audioreclame zien dat het nog altijd bijzonder relevant is.
Lees verder