CRM-leverancier SuperOffice voorziet systeem van AI-functies

De toonaangevende softwareontwikkelaar gaat aan de slag met de slimme technologieën.

We raken maar niet uitgepraat over Artificial Intelligence (AI). En dat is niet zo gek, gezien het feit dat we er allemaal dagelijks mee te maken krijgen. We stellen vragen aan ChatGPT en ook apps die we iedere dag gebruiken, worden voorzien van de nieuwste technologische snufjes. 

Ook softwareleveranciers zijn druk bezig met manieren om AI-functionaliteiten in hun applicaties te verwerken. Hiermee hopen ze dat hun klanten nog meer voordelen uit het gebruik van de applicaties kunnen halen. In dit artikel kijken we naar de bezigheden van CRM-leverancier SuperOffice, dat in januari met heuglijk nieuws kwam.

Een nieuwe gebruikerservaring

Met de doelstelling om het CRM-landschap te herdefiniëren, zet de softwareleverancier met deze update een stap in een nieuwe richting. Gebruikers van SuperOffice CRM kunnen profiteren van een systeem dat weer als nieuw voelt. Via verschillende updates zullen de nieuwe functies stap voor stap in de softwareomgeving geïmplementeerd worden. 

Wat gaat er precies veranderen?

De updates staan allemaal in het teken van een nieuwe, frisse gebruikerservaring. Dit nieuwe gebruiksvriendelijke ontwerp zal gepaard gaan met de introductie van het onderwerp waar iedereen het momenteel over heeft: kunstmatige intelligentie, ook wel bekend als AI. 

AI-tools helpen bedrijven grip te krijgen op hetgeen dat er in en rondom hun bedrijf gebeurt. Ze voorzien gebruikers proactief van handige inzichten en zijn tevens in staat om bepaalde processen te automatiseren. Gebruikers kunnen hierdoor nog beter inspelen op hetgeen dat er bij hun klanten speelt. 

Volgens Thomas Rødseth, Chief Product & Technology Officer bij SuperOffice, zullen de slimme technologieën bijdragen aan het verhogen van productiviteit en kunnen gebruikers op den duur flink wat tijd besparen. “Met deze vernieuwde ervaring leveren we waar onze klanten om hebben gevraagd: een moderne, intuïtieve interface gekoppeld aan AI-tools die echt een verschil maken in hun dagelijkse werk… Al met al zorgt deze verbeterde bruikbaarheid ervoor dat onze gebruikers zich kunnen concentreren op wat het belangrijkst is: het opbouwen van duurzame relaties met hun klanten.”

AI in CRM: hoe werkt het?

Dat CRM-systemen steeds meer voorzien worden van slimme technologieën klinkt leuk, maar hoe komt dit nu concreet van toepassing? Laten we eens naar een kort voorbeeld kijken. 

Zo kan artificiële intelligentie (AI) bijvoorbeeld ondersteunen bij de analyse van klantgegevens. Hierbij wordt er gekeken naar voorgaande interacties en gedragingen; de AI voorspelt vervolgens welke klanten de meeste potentie tonen. Specifiek kijkt de tool naar aankopen die men in het verleden heeft gedaan, of naar interacties die ze hebben gehad met de klantenservice. Deze data combineert het met andere data zoals website bezoeken of demografische gegevens.

Het resultaat? Verkoopmedewerkers kunnen deals met de meeste potentie identificeren en zorgen dat ze deze klant zo snel mogelijk binnenhalen. 

Het vizier op de toekomst

Dat steeds meer softwareleveranciers aan de slag gaan met de implementatie van verschillende AI-tools, komt niet als een verrassing. We hebben het er allemaal over, en iedere dag maken we zowel bewust als onbewust gebruik van verschillende AI-ondersteunde technologieën. 

Voor SuperOffice is het tevens de eerste van vele stappen in hun strategische plan om CRM te revolutionaliseren. Hun doel is om van 2025 een jaar vol innovatie te maken, zodat gebruikers steeds meer gewend raken aan een digitale toekomst. 

Over SuperOffice

SuperOffice is al ruim 30 jaar lang één van de meest toonaangevende leveranciers op het gebied van CRM-oplossingen voor de business-to-business markt in Europa. Hun software helpt bedrijven en medewerkers bij het realiseren van hogere omzet, sterkere marketing en een hoogwaardige klantenservice. 

Ben je benieuwd naar wat SuperOffice met SuperOffice CRM voor jouw organisatie kan betekenen? Klik dan hier om meer te lezen over het CRM-systeem en vraag gerust vrijblijvend extra informatie aan.

Meer SuperOffice: ‘De kracht van het verhaal: zo past u B2B-storytelling toe

Bron

SuperOffice: ‘SuperOffice lanceert nieuwe gebruikerservaring en AI-functies’ - januari 2025

24 februari 2025

Lees meer over:

Start uw CRM selectie

Ontdek welke CRM systemen het beste passen bij uw onderneming

In welke sector bent u actief?

Waarom dit belangrijk is bij uw CRM selectie: CRM systemen worden over het algemeen niet ontwikkeld voor specifieke sectoren. Toch is het belangrijk om rekening te houden met uw branche tijdens de zoektocht naar de juiste software. Leveranciers met ervaring in uw branche snappen sneller uw bedrijfsprocessen waardoor de implementatie soepeler verloopt.

Voer het aantal medewerkers en gebruikers in

medewerker(s)
gebruiker(s)

Waar gaat u het CRM systeem vooral voor gebruiken?

Wilt u het CRM systeem integreren met andere software?

Hoeveel tijd wilt u uittrekken voor de implementatie van het CRM?

Overige vragen

Moeten uren worden geregistreerd in het CRM?
Werkt uw organisatie meer b2b, b2c of beide?
Heeft uw organisatie meerdere vestigingen?
Opereert u internationaal?
Is de hoofdvestiging in Nederland?
CRM leveranciers zoeken...
systemen gevonden

Vul het formulier in en ontvang vrijblijvend informatie over de 7 meest geschikte leveranciers

Wij hebben uw aanvraag goed ontvangen

  • Op basis van de door u ingevulde informatie gaat onze consultant vrijblijvend aan de slag
  • Onze consultant maakt een selectie uit de gevonden CRM leveranciers die het best passen bij uw onderneming
  • U ontvangt gratis een shortlist met informatie over de 7 meest geschikte leveranciers
  • Bij vragen of onduidelijkheden neemt hij mogelijk contact met u op
Bekijk longlist
Selectie opnieuw starten

Gartner identificeert 5 trends in klantenservice voor 2025

Klantenservice trends: waar moeten we dit jaar rekening mee houden?

Lees verder

Kritiek op AI laat zien dat menselijke creativiteit onmisbaar blijft

We prijzen de slimme technologieën vaak de hemel in, maar hoe zit het met de andere kanten van het verhaal?

Lees verder