Microsoft Copilot for Sales: dit moet u weten
Alles wat u moet weten over de slimme assistent van softwaregigant Microsoft.
Of we het nu willen of niet, kunstmatige intelligentie is nog altijd het gesprek van de dag. Dat is ook niet zo gek. Nagenoeg iedere dag lezen we weer iets over een nieuwe ontwikkeling omtrent artificial intelligence (AI), of introduceert de volgende techgigant weer een nieuwe applicatie.
Vandaag staat Microsoft Sales in de spotlights, wiens AI-assistent de sales van haar gebruikers naar een hoger niveau moet gaan tillen. Het doel? Het optimaliseren van de productiviteit, waardoor verkopers nog meer deals moeten gaan sluiten.
Data en personalisatie: het gouden duo
We leven tegenwoordig in een tijdperk dat wordt gekenmerkt door personalisatie. De consument verwacht een benadering die is afgestemd op hun persoonlijke behoeften, en zal minder snel geïnteresseerd zijn als de boodschap zich overduidelijk richt op een groot geheel.
Verkopers en sales teams zijn daarom driftig op zoek naar manieren om hun klanten van deze unieke, gepersonaliseerde benadering te kunnen voorzien. En dat is waar data om de hoek komt kijken: zonder duidelijk inzicht in concrete statistieken, hoe weet men dan wat de beste manier is om tot deze benadering te komen?
Om verkopers een helpende hand te bieden in deze alledaagse struggle, heeft softwaregigant Microsoft haar Copilot voor Sales in het leven geroepen. De AI-gebaseerde software applicatie kan gezien worden als een waardevolle, digitale assistent.
Haal meer uit uw salesactiviteiten met AI en CRM
Steeds meer softwareapplicaties worden tegenwoordig voorzien van slimme technologieën. Ze zijn immers uiterst geschikt om bepaalde processen te optimaliseren. Het lijkt dan ook nog maar een kwestie van tijd te zijn, voordat we in de meeste alledaagse softwaresystemen kunnen vertrouwen op de slimme digitale assistenten.
Laten we eens kijken naar de manieren waarop de AI-Copilot ondersteunt in de algehele verbetering van uw salesactiviteiten:
- De meest recente en accurate data: de assistent verzorgt de naadloze uitwisseling van informatie tussen het CRM-platform en de overige applicaties die u gebruikt, zoals het mailsysteem. Hierdoor heeft iedereen te allen tijde toegang tot de meest recente en relevante gegevens, wat cruciaal kan zijn als er bijvoorbeeld een deal gesloten moet worden.
- Samenvattingen: veel AI-applicaties zijn tegenwoordig erg goed in het samenvatten van gesprekken, mailwisselingen en artikelen. Hierdoor kan een verkoper na afloop in alle rust een samenvatting van de salesmeeting inzien.
- Persoonlijke assistentie: sommige verkopers zijn vaak onderweg, maar willen vlak voordat ze bij de klant aankomen nog even wat extra informatie ophalen. Met slechts een simpel verzoek voorziet de AI u van alle informatie die u nodig heeft om de meeting tot een succesvol einde te brengen.
- Verbeterde samenwerking: tot slot stelt Microsoft's AI haar gebruikers in staat om eenvoudig onderling samen te werken. Zo hoeft men simpelweg een samenwerkingsruimte in een applicatie als Microsoft Teams aan te maken, en alle relevante informatie uit het CRM-systeem wordt hier automatisch mee gekoppeld. Dit bevordert niet alleen de productiviteit omdat informatie niet langer handmatig opgezocht hoeft te worden, maar heeft ook een enorm positieve invloed op de onderlinge samenwerking tussen collega’s.
Gerelateerd: “Spraakassistenten: de nieuwste trend in sales?”
De toekomst van artificial intelligence in CRM-software
De alsmaar toenemende vraag naar AI is goed te merken in de wereld van bedrijfssoftware. De meeste leveranciers zijn druk bezig met het integreren van slimme technologieën, die de gebruikerservaringen naar een hoger niveau moeten tillen. Van HubSpot, tot Salesforce en dus ook Microsoft: het is nog maar de vraag waar deze onderlinge concurrentiestrijd tussen de verschillende softwareontwikkelaars gaat eindigen. Eén ding weten we in ieder geval wel zeker: het is met name de eindgebruiker, die hier optimaal van kan profiteren.
Bron
Microsoft: ‘Copilot for Sales functional overview’ - 2 februari 2024.
12 maart 2024
Start uw CRM selectie
Ontdek welke CRM systemen het beste passen bij uw onderneming
De feestdagen komen er aan: tijd om te focussen op de klantervaring
Moderne bedrijven moeten zich veel meer focussen op het verbeteren van de klantbeleving.
Lees verderPopulariteit van audioreclame blijft toenemen
In een tijdperk waarin we voornamelijk gewend zijn geraakt aan bewegende beelden, laat audioreclame zien dat het nog altijd bijzonder relevant is.
Lees verder