Microsoft Copilot for Sales: dit moet u weten

Alles wat u moet weten over de slimme assistent van softwaregigant Microsoft.

Of we het nu willen of niet, kunstmatige intelligentie is nog altijd het gesprek van de dag. Dat is ook niet zo gek. Nagenoeg iedere dag lezen we weer iets over een nieuwe ontwikkeling omtrent artificial intelligence (AI), of introduceert de volgende techgigant weer een nieuwe applicatie. 

Vandaag staat Microsoft Sales in de spotlights, wiens AI-assistent de sales van haar gebruikers naar een hoger niveau moet gaan tillen. Het doel? Het optimaliseren van de productiviteit, waardoor verkopers nog meer deals moeten gaan sluiten. 

Data en personalisatie: het gouden duo 

We leven tegenwoordig in een tijdperk dat wordt gekenmerkt door personalisatie. De consument verwacht een benadering die is afgestemd op hun persoonlijke behoeften, en zal minder snel geïnteresseerd zijn als de boodschap zich overduidelijk richt op een groot geheel. 

Verkopers en sales teams zijn daarom driftig op zoek naar manieren om hun klanten van deze unieke, gepersonaliseerde benadering te kunnen voorzien. En dat is waar data om de hoek komt kijken: zonder duidelijk inzicht in concrete statistieken, hoe weet men dan wat de beste manier is om tot deze benadering te komen?

Om verkopers een helpende hand te bieden in deze alledaagse struggle, heeft softwaregigant Microsoft haar Copilot voor Sales in het leven geroepen. De AI-gebaseerde software applicatie kan gezien worden als een waardevolle, digitale assistent. 

Haal meer uit uw salesactiviteiten met AI en CRM

Steeds meer softwareapplicaties worden tegenwoordig voorzien van slimme technologieën. Ze zijn immers uiterst geschikt om bepaalde processen te optimaliseren. Het lijkt dan ook nog maar een kwestie van tijd te zijn, voordat we in de meeste alledaagse softwaresystemen kunnen vertrouwen op de slimme digitale assistenten. 

Laten we eens kijken naar de manieren waarop de AI-Copilot ondersteunt in de algehele verbetering van uw salesactiviteiten:

  • De meest recente en accurate data: de assistent verzorgt de naadloze uitwisseling van informatie tussen het CRM-platform en de overige applicaties die u gebruikt, zoals het mailsysteem. Hierdoor heeft iedereen te allen tijde toegang tot de meest recente en relevante gegevens, wat cruciaal kan zijn als er bijvoorbeeld een deal gesloten moet worden. 
  • Samenvattingen: veel AI-applicaties zijn tegenwoordig erg goed in het samenvatten van gesprekken, mailwisselingen en artikelen. Hierdoor kan een verkoper na afloop in alle rust een samenvatting van de salesmeeting inzien. 
  • Persoonlijke assistentie: sommige verkopers zijn vaak onderweg, maar willen vlak voordat ze bij de klant aankomen nog even wat extra informatie ophalen. Met slechts een simpel verzoek voorziet de AI u van alle informatie die u nodig heeft om de meeting tot een succesvol einde te brengen. 
  • Verbeterde samenwerking: tot slot stelt Microsoft's AI haar gebruikers in staat om eenvoudig onderling samen te werken. Zo hoeft men simpelweg een samenwerkingsruimte in een applicatie als Microsoft Teams aan te maken, en alle relevante informatie uit het CRM-systeem wordt hier automatisch mee gekoppeld. Dit bevordert niet alleen de productiviteit omdat informatie niet langer handmatig opgezocht hoeft te worden, maar heeft ook een enorm positieve invloed op de onderlinge samenwerking tussen collega’s. 

Gerelateerd: “Spraakassistenten: de nieuwste trend in sales?

De toekomst van artificial intelligence in CRM-software

De alsmaar toenemende vraag naar AI is goed te merken in de wereld van bedrijfssoftware. De meeste leveranciers zijn druk bezig met het integreren van slimme technologieën, die de gebruikerservaringen naar een hoger niveau moeten tillen. Van HubSpot, tot Salesforce en dus ook Microsoft: het is nog maar de vraag waar deze onderlinge concurrentiestrijd tussen de verschillende softwareontwikkelaars gaat eindigen. Eén ding weten we in ieder geval wel zeker: het is met name de eindgebruiker, die hier optimaal van kan profiteren.

Bron

Microsoft: ‘Copilot for Sales functional overview’ - 2 februari 2024.

12 maart 2024

Lees meer over:

Start uw CRM selectie

Ontdek welke CRM systemen het beste passen bij uw onderneming

In welke sector bent u actief?

Waarom dit belangrijk is bij uw CRM selectie: CRM systemen worden over het algemeen niet ontwikkeld voor specifieke sectoren. Toch is het belangrijk om rekening te houden met uw branche tijdens de zoektocht naar de juiste software. Leveranciers met ervaring in uw branche snappen sneller uw bedrijfsprocessen waardoor de implementatie soepeler verloopt.

Voer het aantal medewerkers en gebruikers in

medewerker(s)
gebruiker(s)

Waar gaat u het CRM systeem vooral voor gebruiken?

Wilt u het CRM systeem integreren met andere software?

Hoeveel tijd wilt u uittrekken voor de implementatie van het CRM?

Overige vragen

Moeten uren worden geregistreerd in het CRM?
Werkt uw organisatie meer b2b, b2c of beide?
Heeft uw organisatie meerdere vestigingen?
Opereert u internationaal?
Is de hoofdvestiging in Nederland?
CRM leveranciers zoeken...
systemen gevonden

Vul het formulier in en ontvang vrijblijvend informatie over de 7 meest geschikte leveranciers

Wij hebben uw aanvraag goed ontvangen

  • Op basis van de door u ingevulde informatie gaat onze consultant vrijblijvend aan de slag
  • Onze consultant maakt een selectie uit de gevonden CRM leveranciers die het best passen bij uw onderneming
  • U ontvangt gratis een shortlist met informatie over de 7 meest geschikte leveranciers
  • Bij vragen of onduidelijkheden neemt hij mogelijk contact met u op
Bekijk longlist
Selectie opnieuw starten

De feestdagen komen er aan: tijd om te focussen op de klantervaring

Moderne bedrijven moeten zich veel meer focussen op het verbeteren van de klantbeleving.

Lees verder

Populariteit van audioreclame blijft toenemen

In een tijdperk waarin we voornamelijk gewend zijn geraakt aan bewegende beelden, laat audioreclame zien dat het nog altijd bijzonder relevant is.

Lees verder