HubSpot’s Fall 2024 Spotlight: een nieuwe AI-tool en nog veel meer
Een blik op de nieuwste toevoegingen aan het populaire CRM-platform.
De CRM-oplossingen van HubSpot behoren tot één van de populairste op de markt. Daarom houden wij u graag op de hoogte van de meest recente en relevante ontwikkelingen. In dit artikel werpen we daarom een blik op HubSpot’s Spotlight; via deze weg lanceert de CRM-leverancier twee keer per jaar een aantal grote en belangrijke updates.
De uitdaging van het moderne team
Als we het over Customer Relationship Management (CRM) hebben, dan hebben we het voornamelijk over drie vakgebieden: klantenservice, verkoop en marketing. Zij zijn immers degenen die voor een blije klant moeten zorgen. Volgens HubSpot verkeren deze teams in zwaar weer.
Volgens de Amerikaanse techgigant komt dit mede door de groeiende klantverwachtingen, toenemende kosten en krappe budgetten. Daarnaast staat men dagelijks voor de volgende uitdagingen:
- Onderzoek van HubSpot wijst uit dat de werkwijze van de eerder genoemde teams inefficiënt is. Zo hebben veel teams maar liefst 15 tools nodig om klantinteracties te kunnen beheren.
- Veel bedrijven vinden het lastig om hun data effectief te beheren en toe te passen. Dit houdt in dat ze niet altijd een volledig beeld van de klant kunnen vormen, waardoor het onmogelijk is om de ervaring volledig te optimaliseren.
Gerelateerd: ‘HubSpot onthult alles over de huidige staat van klantenservice’
Breeze: de nieuwste AI-oplossing
We leven in een tijdperk waarin technologie gedomineerd wordt door kunstmatige intelligentie (AI). Iedereen wil er iets mee, en zodoende worden de meeste platforms voorzien van de slimme technologieën. HubSpot kon hierin natuurlijk niet achterblijven en heeft daarom de lancering van het zogeheten ‘Breeze’ aangekondigd: een tool die bedrijven moet helpen met het beter benutten van de beschikbare data binnen het bedrijf.
Een nieuwe collega
Vergelijkbaar met de nieuwste ontwikkelingen bij een andere toonaangevende CRM-leverancier, Salesforce, zal HubSpot haar gebruikers gaan voorzien van een ware ‘AI-collega’. Het doel is om de productiviteit te verhogen en om het alledaagse werk makkelijker te maken. De vakgebieden marketing, sales en customer support kunnen hierdoor vertrouwen op de zogeheten AI-agents, die ondersteuning zullen bieden in alledaagse werkzaamheden. Hierin zullen ze voornamelijk alledaagse, handmatige taken overnemen, denk hierbij bijvoorbeeld aan het verwerken van klantgegevens, of het beantwoorden van eenvoudige klantvragen.
Breeze Intelligence
Het nieuwe AI-platform wordt daarnaast voorzien van ‘Breeze Intelligence’. Gebruikers moeten hierdoor beter in staat zijn om een klant binnen te hengelen. Breeze Intelligence is namelijk een database met daarin de profielen van 200 miljoen kopers en bedrijven. Deze profielen moeten helpen met het effectiever identificeren van prospects en het vereenvoudigen van contactformulieren; uiteindelijk zal dit de slagingskans van een deal aanzienlijk moeten vergroten.
Nieuwe functies in de Content- en Marketing Hub
Daarnaast zijn de bestaande Content- en Marketing Hubs van het CRM-platform ook vernieuwd en verbeterd. Nieuwe functies in de Content Hub moeten contentcreatie aanzienlijk gaan vereenvoudigen. De zogeheten ‘Content Remix’ kan een video met slechts een aantal handelingen omzetten in een volwaardige campagne; op de langere termijn bespaart dit de marketeer bijzonder veel tijd.
Lees ook: ‘Marketeers opgelet: HubSpot onthult 3 cruciale marketingtrends (2024)’
Ook de Marketing Hub is van een aantal nieuwe updates voorzien. Dit platform zal bedrijven nog beter in staat stellen om kwalitatieve prospects te identificeren; in een zee van potentiële klanten is het namelijk niet altijd makkelijk om te identificeren welke nu echt waarde voor uw bedrijf kunnen leveren.
Het platform maakt hiervoor gebruik van beschikbare gegevens uit onder andere Google en LinkedIn; gebruikers zijn hierdoor in staat om klantdata nog beter te benutten. Het resultaat? Marketinginspanningen kunnen hierdoor nog beter worden afgestemd op de wensen en behoeften van potentiële klanten.
Bron
HubSpot: ‘Easy, fast, unified: HubSpot shares the recipe for business growth along with 200+ updates to the customer platform’ - 18 september 2024.
11 oktober 2024
Start uw CRM selectie
Ontdek welke CRM systemen het beste passen bij uw onderneming
Vergroot het succes van e-mail campagnes met het CRM-systeem
E-mails maken nog altijd een integraal onderdeel uit van veel marketingcampagnes. Ontdek hoe CRM-software de kwaliteit ervan aanzienlijk kan verbeteren.
Lees verder5 social media-trends die we in de gaten moeten houden (2025)
We bereiden ons voor op een jaar vol nieuwe ontwikkelingen.
Lees verder