HubSpot’s Fall 2024 Spotlight: een nieuwe AI-tool en nog veel meer

Een blik op de nieuwste toevoegingen aan het populaire CRM-platform.

De CRM-oplossingen van HubSpot behoren tot één van de populairste op de markt. Daarom houden wij u graag op de hoogte van de meest recente en relevante ontwikkelingen. In dit artikel werpen we daarom een blik op HubSpot’s Spotlight; via deze weg lanceert de CRM-leverancier twee keer per jaar een aantal grote en belangrijke updates. 

De uitdaging van het moderne team

Als we het over Customer Relationship Management (CRM) hebben, dan hebben we het voornamelijk over drie vakgebieden: klantenservice, verkoop en marketing. Zij zijn immers degenen die voor een blije klant moeten zorgen. Volgens HubSpot verkeren deze teams in zwaar weer. 

Volgens de Amerikaanse techgigant komt dit mede door de groeiende klantverwachtingen, toenemende kosten en krappe budgetten. Daarnaast staat men dagelijks voor de volgende uitdagingen:

  • Onderzoek van HubSpot wijst uit dat de werkwijze van de eerder genoemde teams inefficiënt is. Zo hebben veel teams maar liefst 15 tools nodig om klantinteracties te kunnen beheren.
  • Veel bedrijven vinden het lastig om hun data effectief te beheren en toe te passen. Dit houdt in dat ze niet altijd een volledig beeld van de klant kunnen vormen, waardoor het onmogelijk is om de ervaring volledig te optimaliseren. 

Gerelateerd: ‘HubSpot onthult alles over de huidige staat van klantenservice

Breeze: de nieuwste AI-oplossing

We leven in een tijdperk waarin technologie gedomineerd wordt door kunstmatige intelligentie (AI). Iedereen wil er iets mee, en zodoende worden de meeste platforms voorzien van de slimme technologieën. HubSpot kon hierin natuurlijk niet achterblijven en heeft daarom de lancering van het zogeheten ‘Breeze’ aangekondigd: een tool die bedrijven moet helpen met het beter benutten van de beschikbare data binnen het bedrijf. 

Een nieuwe collega

Vergelijkbaar met de nieuwste ontwikkelingen bij een andere toonaangevende CRM-leverancier, Salesforce, zal HubSpot haar gebruikers gaan voorzien van een ware ‘AI-collega’. Het doel is om de productiviteit te verhogen en om het alledaagse werk makkelijker te maken. De vakgebieden marketing, sales en customer support kunnen hierdoor vertrouwen op de zogeheten AI-agents, die ondersteuning zullen bieden in alledaagse werkzaamheden. Hierin zullen ze voornamelijk alledaagse, handmatige taken overnemen, denk hierbij bijvoorbeeld aan het verwerken van klantgegevens, of het beantwoorden van eenvoudige klantvragen. 

Breeze Intelligence

Het nieuwe AI-platform wordt daarnaast voorzien van ‘Breeze Intelligence’. Gebruikers moeten hierdoor beter in staat zijn om een klant binnen te hengelen. Breeze Intelligence is namelijk een database met daarin de profielen van 200 miljoen kopers en bedrijven. Deze profielen moeten helpen met het effectiever identificeren van prospects en het vereenvoudigen van contactformulieren; uiteindelijk zal dit de slagingskans van een deal aanzienlijk moeten vergroten. 

Nieuwe functies in de Content- en Marketing Hub

Daarnaast zijn de bestaande Content- en Marketing Hubs van het CRM-platform ook vernieuwd en verbeterd. Nieuwe functies in de Content Hub moeten contentcreatie aanzienlijk gaan vereenvoudigen. De zogeheten ‘Content Remix’ kan een video met slechts een aantal handelingen omzetten in een volwaardige campagne; op de langere termijn bespaart dit de marketeer bijzonder veel tijd. 

Lees ook: ‘Marketeers opgelet: HubSpot onthult 3 cruciale marketingtrends (2024)

Ook de Marketing Hub is van een aantal nieuwe updates voorzien. Dit platform zal bedrijven nog beter in staat stellen om kwalitatieve prospects te identificeren; in een zee van potentiële klanten is het namelijk niet altijd makkelijk om te identificeren welke nu echt waarde voor uw bedrijf kunnen leveren. Het platform maakt hiervoor gebruik van beschikbare gegevens uit onder andere Google en LinkedIn; gebruikers zijn hierdoor in staat om klantdata nog beter te benutten. Het resultaat? Marketinginspanningen kunnen hierdoor nog beter worden afgestemd op de wensen en behoeften van potentiële klanten. 

Bron

HubSpot: ‘Easy, fast, unified: HubSpot shares the recipe for business growth along with 200+ updates to the customer platform’ - 18 september 2024. 

11 oktober 2024

Lees meer over:

Start uw CRM selectie

Ontdek welke CRM systemen het beste passen bij uw onderneming

In welke sector bent u actief?

Waarom dit belangrijk is bij uw CRM selectie: CRM systemen worden over het algemeen niet ontwikkeld voor specifieke sectoren. Toch is het belangrijk om rekening te houden met uw branche tijdens de zoektocht naar de juiste software. Leveranciers met ervaring in uw branche snappen sneller uw bedrijfsprocessen waardoor de implementatie soepeler verloopt.

Voer het aantal medewerkers en gebruikers in

medewerker(s)
gebruiker(s)

Waar gaat u het CRM systeem vooral voor gebruiken?

Wilt u het CRM systeem integreren met andere software?

Hoeveel tijd wilt u uittrekken voor de implementatie van het CRM?

Overige vragen

Moeten uren worden geregistreerd in het CRM?
Werkt uw organisatie meer b2b, b2c of beide?
Heeft uw organisatie meerdere vestigingen?
Opereert u internationaal?
Is de hoofdvestiging in Nederland?
CRM leveranciers zoeken...
systemen gevonden

Vul het formulier in en ontvang vrijblijvend informatie over de 7 meest geschikte leveranciers

Wij hebben uw aanvraag goed ontvangen

  • Op basis van de door u ingevulde informatie gaat onze consultant vrijblijvend aan de slag
  • Onze consultant maakt een selectie uit de gevonden CRM leveranciers die het best passen bij uw onderneming
  • U ontvangt gratis een shortlist met informatie over de 7 meest geschikte leveranciers
  • Bij vragen of onduidelijkheden neemt hij mogelijk contact met u op
Bekijk longlist
Selectie opnieuw starten

Marketeers vertrouwen steeds vaker op impressiekanalen

Er wordt steeds meer geïnvesteerd in platforms als YouTube en TikTok.

Lees verder

Zelfstandige AI-medewerkers: Salesforce maakt het mogelijk

Het zogeheten Agentforce zal u helpen om de kwaliteit van uw sales, marketing en klantenservice te verbeteren.

Lees verder