HubSpot optimaliseert CRM-oplossing: alles over de nieuwste lente-update

Een blik op de toekomst van CRM-oplossingen, waarin AI centraal lijkt te staan.

Het is iets waar menig softwareontwikkelaar zich inmiddels dagelijks mee bezighoudt: kunstmatige intelligentie, oftewel AI. De vraag vanuit de klant neemt immers alsmaar toe. Eigenlijk kunnen we dus wel stellen dat CRM-leveranciers er bijna niet meer omheen kunnen: AI is hier om te blijven. 

En dat weet één van de bekendste leveranciers van CRM-software, HubSpot, als geen ander. We werpen daarom ook in dit artikel een blik op diens meest recente lente-update, waarin het de modules voor customer service, content creatie en commerce van nieuwe updates heeft voorzien. 

Spotlight: innovatie alom

In de zogeheten ‘Spotlight’-serie zal de CRM-leverancier twee keer per jaar een uitgebreide update doorvoeren en met zijn gebruikers delen. Andy Pitre, Executive Vice President of Product bij HubSpot, licht toe:

“Marketing, sales en service-teams maken momenteel grote veranderingen door naarmate technologie en de verwachtingen van klanten evolueren. Als deze klantgerichte teams niet beschikken over de juiste tools, zullen ze niet in staat zijn om te groeien. Innovatie vindt tegenwoordig plaats in dagen, niet in jaren… Daarom hebben wij Spotlight gelanceerd.”

De AI-gedreven Service Hub

Menig klantenservice staat iedere dag weer voor een grote uitdaging: de klant anno 2024 is kritischer dan ooit en als uw diensten niet bevallen, is het zo overgestapt naar een ander. Effectieve en proactieve klantenservice is dus van levensbelang. 

Om dit waar te kunnen maken, kunnen gebruikers van HubSpot’s CRM-software nu volop profiteren van de volgende functionaliteiten:

  • Help Desk Workspace: de gemiddelde klantenservice-medewerker brengt een groot deel van de dag bellend door. Tussendoor moet men werken aan het behandelen van klachten, of onderzoek uitvoeren om bepaalde cases af te handelen. Het kan soms lastig zijn om hierin een goede balans te vinden en het overzicht te bewaren. Deze helpdesk zal hier dankzij real-time updates en filters/zoekfuncties ondersteuning in moeten gaan bieden. 
  • Customer Success Workspace: binnen deze omgeving kan men successen van verschillende klanten bijhouden. Zo kan men bijvoorbeeld zien welke klant recentelijk zijn onvrede heeft geuit, zodat men hen proactief en persoonlijk kan benaderen. 
  • Volledige AI-ondersteuning: zoals gezegd kunnen we tegenwoordig niet meer om AI heen. Gebruikers van de Service Hub kunnen dan ook vanaf nu optimaal gebruik maken van een GPT-powered Chatbot, real-time aanbevelingen/vervolgstappen en samenvattingen van gesprekken. 

Tevens geïntroduceerd: de Content en Commerce Hub

Goede klantenservice is één, maar zonder effectieve tools om deze klanten binnen te halen zal u nooit iemand hoeven helpen. Daarom zijn de Content- en Commerce Hubs ook van een aantal nieuwe functies voorzien. 

AI-ondersteunde contentcreatie

Ieder bedrijfsgebied kan tegenwoordig profiteren van de voordelen die AI biedt. Voor marketeers kan het vooral gezien worden als een assistent en sparringpartner, een tool die meedenkt en zelfs aan het werk gezet kan worden om content te creëren. Hierdoor kan de marketeer meer tijd besteden aan het implementeren van strategieën, terwijl de AI voor hen aan de slag gaat met de daadwerkelijke creatie van content. Hiervoor kunnen gebruikers van HubSpot's CRM aan de slag gaan met de zogeheten 'Content Hub'.

Commerce Hub: financiële efficiëntie

Het is van cruciaal belang dat de financiële processen van een bedrijf zo efficiënt mogelijk worden ingericht. Niemand wil teveel tijd kwijt zijn met de afhandeling van facturen, maar het is tegelijkertijd een taak die met veel zorgvuldigheid uitgevoerd moet worden. Om rust aan te brengen in de alledaagse hectiek van facturatieprocessen, heeft men de Commerce Hub geoptimaliseerd. De verschillende tools moet men beter overzicht geven in allerlei verschillende financiële processen. 

CRM-oplossingen evolueren

Zoals gezegd kunnen we tegenwoordig bijna niet meer om AI heen. Iedereen wil er iets mee, en CRM-leveranciers moeten er iets mee. De kracht van AI zit in het automatiseren van bepaalde alledaagse en tijdrovende taken, waardoor menselijk personeel zijn of haar tijd in andere activiteiten kan stoppen.

De verwachting is dan ook dat we steeds meer AI in ons alledaagse (werk)leven terug zullen gaan zien. Waar dat ons zal brengen, dat zal alleen de tijd ons leren. 

Bron

HubSpot: “Get ready to reinvent: Introducing Spotlight, with an all-new Service Hub and 100+ product updates from HubSpot” - 24 april 2024. 

28 mei 2024

Lees meer over:

Start uw CRM selectie

Ontdek welke CRM systemen het beste passen bij uw onderneming

In welke sector bent u actief?

Waarom dit belangrijk is bij uw CRM selectie: CRM systemen worden over het algemeen niet ontwikkeld voor specifieke sectoren. Toch is het belangrijk om rekening te houden met uw branche tijdens de zoektocht naar de juiste software. Leveranciers met ervaring in uw branche snappen sneller uw bedrijfsprocessen waardoor de implementatie soepeler verloopt.

Voer het aantal medewerkers en gebruikers in

medewerker(s)
gebruiker(s)

Waar gaat u het CRM systeem vooral voor gebruiken?

Wilt u het CRM systeem integreren met andere software?

Hoeveel tijd wilt u uittrekken voor de implementatie van het CRM?

Overige vragen

Moeten uren worden geregistreerd in het CRM?
Werkt uw organisatie meer b2b, b2c of beide?
Heeft uw organisatie meerdere vestigingen?
Opereert u internationaal?
Is de hoofdvestiging in Nederland?
CRM leveranciers zoeken...
systemen gevonden

Vul het formulier in en ontvang vrijblijvend informatie over de 7 meest geschikte leveranciers

Wij hebben uw aanvraag goed ontvangen

  • Op basis van de door u ingevulde informatie gaat onze consultant vrijblijvend aan de slag
  • Onze consultant maakt een selectie uit de gevonden CRM leveranciers die het best passen bij uw onderneming
  • U ontvangt gratis een shortlist met informatie over de 7 meest geschikte leveranciers
  • Bij vragen of onduidelijkheden neemt hij mogelijk contact met u op
Bekijk longlist
Selectie opnieuw starten

De feestdagen komen er aan: tijd om te focussen op de klantervaring

Moderne bedrijven moeten zich veel meer focussen op het verbeteren van de klantbeleving.

Lees verder

Populariteit van audioreclame blijft toenemen

In een tijdperk waarin we voornamelijk gewend zijn geraakt aan bewegende beelden, laat audioreclame zien dat het nog altijd bijzonder relevant is.

Lees verder