HubSpot optimaliseert CRM-oplossing: alles over de nieuwste lente-update
Een blik op de toekomst van CRM-oplossingen, waarin AI centraal lijkt te staan.
Het is iets waar menig softwareontwikkelaar zich inmiddels dagelijks mee bezighoudt: kunstmatige intelligentie, oftewel AI. De vraag vanuit de klant neemt immers alsmaar toe. Eigenlijk kunnen we dus wel stellen dat CRM-leveranciers er bijna niet meer omheen kunnen: AI is hier om te blijven.
En dat weet één van de bekendste leveranciers van CRM-software, HubSpot, als geen ander. We werpen daarom ook in dit artikel een blik op diens meest recente lente-update, waarin het de modules voor customer service, content creatie en commerce van nieuwe updates heeft voorzien.
Spotlight: innovatie alom
In de zogeheten ‘Spotlight’-serie zal de CRM-leverancier twee keer per jaar een uitgebreide update doorvoeren en met zijn gebruikers delen. Andy Pitre, Executive Vice President of Product bij HubSpot, licht toe:
“Marketing, sales en service-teams maken momenteel grote veranderingen door naarmate technologie en de verwachtingen van klanten evolueren. Als deze klantgerichte teams niet beschikken over de juiste tools, zullen ze niet in staat zijn om te groeien. Innovatie vindt tegenwoordig plaats in dagen, niet in jaren… Daarom hebben wij Spotlight gelanceerd.”
De AI-gedreven Service Hub
Menig klantenservice staat iedere dag weer voor een grote uitdaging: de klant anno 2024 is kritischer dan ooit en als uw diensten niet bevallen, is het zo overgestapt naar een ander. Effectieve en proactieve klantenservice is dus van levensbelang.
Om dit waar te kunnen maken, kunnen gebruikers van HubSpot’s CRM-software nu volop profiteren van de volgende functionaliteiten:
- Help Desk Workspace: de gemiddelde klantenservice-medewerker brengt een groot deel van de dag bellend door. Tussendoor moet men werken aan het behandelen van klachten, of onderzoek uitvoeren om bepaalde cases af te handelen. Het kan soms lastig zijn om hierin een goede balans te vinden en het overzicht te bewaren. Deze helpdesk zal hier dankzij real-time updates en filters/zoekfuncties ondersteuning in moeten gaan bieden.
- Customer Success Workspace: binnen deze omgeving kan men successen van verschillende klanten bijhouden. Zo kan men bijvoorbeeld zien welke klant recentelijk zijn onvrede heeft geuit, zodat men hen proactief en persoonlijk kan benaderen.
- Volledige AI-ondersteuning: zoals gezegd kunnen we tegenwoordig niet meer om AI heen. Gebruikers van de Service Hub kunnen dan ook vanaf nu optimaal gebruik maken van een GPT-powered Chatbot, real-time aanbevelingen/vervolgstappen en samenvattingen van gesprekken.
Tevens geïntroduceerd: de Content en Commerce Hub
Goede klantenservice is één, maar zonder effectieve tools om deze klanten binnen te halen zal u nooit iemand hoeven helpen. Daarom zijn de Content- en Commerce Hubs ook van een aantal nieuwe functies voorzien.
AI-ondersteunde contentcreatie
Ieder bedrijfsgebied kan tegenwoordig profiteren van de voordelen die AI biedt. Voor marketeers kan het vooral gezien worden als een assistent en sparringpartner, een tool die meedenkt en zelfs aan het werk gezet kan worden om content te creëren. Hierdoor kan de marketeer meer tijd besteden aan het implementeren van strategieën, terwijl de AI voor hen aan de slag gaat met de daadwerkelijke creatie van content. Hiervoor kunnen gebruikers van HubSpot's CRM aan de slag gaan met de zogeheten 'Content Hub'.
Commerce Hub: financiële efficiëntie
Het is van cruciaal belang dat de financiële processen van een bedrijf zo efficiënt mogelijk worden ingericht. Niemand wil teveel tijd kwijt zijn met de afhandeling van facturen, maar het is tegelijkertijd een taak die met veel zorgvuldigheid uitgevoerd moet worden. Om rust aan te brengen in de alledaagse hectiek van facturatieprocessen, heeft men de Commerce Hub geoptimaliseerd. De verschillende tools moet men beter overzicht geven in allerlei verschillende financiële processen.
CRM-oplossingen evolueren
Zoals gezegd kunnen we tegenwoordig bijna niet meer om AI heen. Iedereen wil er iets mee, en CRM-leveranciers moeten er iets mee. De kracht van AI zit in het automatiseren van bepaalde alledaagse en tijdrovende taken, waardoor menselijk personeel zijn of haar tijd in andere activiteiten kan stoppen.
De verwachting is dan ook dat we steeds meer AI in ons alledaagse (werk)leven terug zullen gaan zien. Waar dat ons zal brengen, dat zal alleen de tijd ons leren.
Bron
HubSpot: “Get ready to reinvent: Introducing Spotlight, with an all-new Service Hub and 100+ product updates from HubSpot” - 24 april 2024.
28 mei 2024
Start uw CRM selectie
Ontdek welke CRM systemen het beste passen bij uw onderneming
De feestdagen komen er aan: tijd om te focussen op de klantervaring
Moderne bedrijven moeten zich veel meer focussen op het verbeteren van de klantbeleving.
Lees verderPopulariteit van audioreclame blijft toenemen
In een tijdperk waarin we voornamelijk gewend zijn geraakt aan bewegende beelden, laat audioreclame zien dat het nog altijd bijzonder relevant is.
Lees verder