Event: alles over retailmedia ontdekt u hier

De belangstelling voor efficiënte retailmedia is aanzienlijk aan het groeien. Er is dan ook geen goede reden om de Retail Media Day 2024 niet bij te wonen.

Wat Retail Media Day
Waar Media Plaza, Utrecht
Wanneer 28 mei 2024
Registratie Op de website

Retailers hebben de afgelopen decennia behoorlijk wat meegemaakt. Niet al te lang geleden moest iedereen ineens met social media aan de slag, en tegenwoordig hoor je er niet meer bij als je niets met AI doet. De moderne retailer moet dus behoorlijk aan de bak om volledig up-to-date te kunnen blijven. 

Over het retail event

En dat is dan ook precies waarvoor de Retail Media Day in het leven is geroepen. Iedereen wil de klant voor zich weten te winnen, maar traditionele vormen van marketing beginnen achterhaald te raken. Het draait allemaal om het leveren van een ervaring.

Uw (potentiële) klanten willen niet alleen weten wat u doet, maar zijn met name geïnteresseerd in waarom u dit doet. Als u dit kan aantonen en tevens de praktische functie van uw product of dienst over weet te brengen, pas dan is men in staat om mee te bewegen in dit huidige digitale medialandschap.

Wat is retailmedia?

Retailmedia is iedere vorm van media die een rol speelt in de customer journey, oftewel de klantreis. Iedere klant legt immers op een bepaalde manier een reis af, in de zoektocht naar het product of de dienst die hun vraagstuk kan beantwoorden. Van de eerste speurtocht online, tot een bezoek aan een fysieke winkel en (hopelijk) de uiteindelijke aanschaf: dit proces hangt volledig samen met de manier waarop u uw (digitale) mediakanalen heeft ingericht. Hoe laat u de eerder genoemde wat en waarom zien?

Het programma

Het doel van de Retail Media Day is dan ook om bezoekers mee te nemen in de potentie van retailmedia. Het voorziet hen van handvatten die men kan toepassen om de customer journey nog efficiënter in te richten en, niet geheel onbelangrijk, te analyseren. Daarnaast wordt er ook een blik geworpen op een aantal best practices, zodat iedereen met een goed voorbeeld van retailmedia in het achterhoofd weer naar huis kan. 

Retail en AI: wat staat ons te wachten?

Waar we het tegenwoordig ook over hebben, de link met kunstmatige intelligentie is al snel gelegd. De retailbranche geldt hierin dan ook niet als uitzondering op de regel. Integendeel zelfs, het is waarschijnlijk één van de sectoren die het meeste kunnen profiteren van AI. 

Eerder dit jaar wees onderzoek uit dat veel retailers al druk bezig zijn met het ontdekken of daadwerkelijk toepassen van de slimme technologieën binnen de bestaande mogelijkheden van retail-software. Wilt u meer weten over dit onderzoek en de bijbehorende resultaten? Klik dan hier

Naast de Retail Media Day zijn er nog talloze andere manieren om op de hoogte te blijven van de meest recente ontwikkelingen in het huidige medialandschap. Houd onze nieuwspagina in de gaten en blijf altijd up-to-date!

22 april 2024

Lees meer over:

Start uw CRM selectie

Ontdek welke CRM systemen het beste passen bij uw onderneming

In welke sector bent u actief?

Waarom dit belangrijk is bij uw CRM selectie: CRM systemen worden over het algemeen niet ontwikkeld voor specifieke sectoren. Toch is het belangrijk om rekening te houden met uw branche tijdens de zoektocht naar de juiste software. Leveranciers met ervaring in uw branche snappen sneller uw bedrijfsprocessen waardoor de implementatie soepeler verloopt.

Voer het aantal medewerkers en gebruikers in

medewerker(s)
gebruiker(s)

Waar gaat u het CRM systeem vooral voor gebruiken?

Wilt u het CRM systeem integreren met andere software?

Hoeveel tijd wilt u uittrekken voor de implementatie van het CRM?

Overige vragen

Moeten uren worden geregistreerd in het CRM?
Werkt uw organisatie meer b2b, b2c of beide?
Heeft uw organisatie meerdere vestigingen?
Opereert u internationaal?
Is de hoofdvestiging in Nederland?
CRM leveranciers zoeken...
systemen gevonden

Vul het formulier in en ontvang vrijblijvend informatie over de 7 meest geschikte leveranciers

Wij hebben uw aanvraag goed ontvangen

  • Op basis van de door u ingevulde informatie gaat onze consultant vrijblijvend aan de slag
  • Onze consultant maakt een selectie uit de gevonden CRM leveranciers die het best passen bij uw onderneming
  • U ontvangt gratis een shortlist met informatie over de 7 meest geschikte leveranciers
  • Bij vragen of onduidelijkheden neemt hij mogelijk contact met u op
Bekijk longlist
Selectie opnieuw starten

De feestdagen komen er aan: tijd om te focussen op de klantervaring

Moderne bedrijven moeten zich veel meer focussen op het verbeteren van de klantbeleving.

Lees verder

Populariteit van audioreclame blijft toenemen

In een tijdperk waarin we voornamelijk gewend zijn geraakt aan bewegende beelden, laat audioreclame zien dat het nog altijd bijzonder relevant is.

Lees verder