Event: alles over retailmedia ontdekt u hier
De belangstelling voor efficiënte retailmedia is aanzienlijk aan het groeien. Er is dan ook geen goede reden om de Retail Media Day 2024 niet bij te wonen.
Wat | Retail Media Day |
Waar | Media Plaza, Utrecht |
Wanneer | 28 mei 2024 |
Registratie | Op de website |
Retailers hebben de afgelopen decennia behoorlijk wat meegemaakt. Niet al te lang geleden moest iedereen ineens met social media aan de slag, en tegenwoordig hoor je er niet meer bij als je niets met AI doet. De moderne retailer moet dus behoorlijk aan de bak om volledig up-to-date te kunnen blijven.
Over het retail event
En dat is dan ook precies waarvoor de Retail Media Day in het leven is geroepen. Iedereen wil de klant voor zich weten te winnen, maar traditionele vormen van marketing beginnen achterhaald te raken. Het draait allemaal om het leveren van een ervaring.
Uw (potentiële) klanten willen niet alleen weten wat u doet, maar zijn met name geïnteresseerd in waarom u dit doet. Als u dit kan aantonen en tevens de praktische functie van uw product of dienst over weet te brengen, pas dan is men in staat om mee te bewegen in dit huidige digitale medialandschap.
Wat is retailmedia?
Retailmedia is iedere vorm van media die een rol speelt in de customer journey, oftewel de klantreis. Iedere klant legt immers op een bepaalde manier een reis af, in de zoektocht naar het product of de dienst die hun vraagstuk kan beantwoorden. Van de eerste speurtocht online, tot een bezoek aan een fysieke winkel en (hopelijk) de uiteindelijke aanschaf: dit proces hangt volledig samen met de manier waarop u uw (digitale) mediakanalen heeft ingericht. Hoe laat u de eerder genoemde wat en waarom zien?
Het programma
Het doel van de Retail Media Day is dan ook om bezoekers mee te nemen in de potentie van retailmedia. Het voorziet hen van handvatten die men kan toepassen om de customer journey nog efficiënter in te richten en, niet geheel onbelangrijk, te analyseren. Daarnaast wordt er ook een blik geworpen op een aantal best practices, zodat iedereen met een goed voorbeeld van retailmedia in het achterhoofd weer naar huis kan.
Retail en AI: wat staat ons te wachten?
Waar we het tegenwoordig ook over hebben, de link met kunstmatige intelligentie is al snel gelegd. De retailbranche geldt hierin dan ook niet als uitzondering op de regel. Integendeel zelfs, het is waarschijnlijk één van de sectoren die het meeste kunnen profiteren van AI.
Eerder dit jaar wees onderzoek uit dat veel retailers al druk bezig zijn met het ontdekken of daadwerkelijk toepassen van de slimme technologieën binnen de bestaande mogelijkheden van retail-software. Wilt u meer weten over dit onderzoek en de bijbehorende resultaten? Klik dan hier.
Naast de Retail Media Day zijn er nog talloze andere manieren om op de hoogte te blijven van de meest recente ontwikkelingen in het huidige medialandschap. Houd onze nieuwspagina in de gaten en blijf altijd up-to-date!
22 april 2024
Start uw CRM selectie
Ontdek welke CRM systemen het beste passen bij uw onderneming
De feestdagen komen er aan: tijd om te focussen op de klantervaring
Moderne bedrijven moeten zich veel meer focussen op het verbeteren van de klantbeleving.
Lees verderPopulariteit van audioreclame blijft toenemen
In een tijdperk waarin we voornamelijk gewend zijn geraakt aan bewegende beelden, laat audioreclame zien dat het nog altijd bijzonder relevant is.
Lees verder