Alles over de Content Assistant en Chatspot.ai van HubSpot

In een tijdperk waarin kunstmatige intelligentie een steeds prominentere rol krijgt op de werkvloer, houden wij u graag op de hoogte van de handigste tools op de markt.

Steeds meer krijgen organisaties te maken met AI-gedreven tools op de werkvloer. Zo koos één van 's werelds grootste advocatenkantoren voor de assistentie van Harvey AI en zijn er nog talloze andere voorbeelden op te noemen.

CRM-aanbieder HubSpot kon hierin niet achterblijven en ontwikkelde dus haar eigen applicaties ondersteund door kunstmatige intelligentie. De Content Assistant en ChatSpot.ai zijn in het leven geroepen om gebruikers te helpen met het besparen van middelen en tijd. Met als ultieme doel: het versterken van de relatie met de klant.

Investeren in kunstmatige intelligentie

Wie dezer dagen niet zijn uiterste best doet om de concurrentie voor te blijven, riskeert het om achter de feiten aan te lopen. Ontwikkelaars van AI-applicaties moeten continu streven om te verbeteren en hier is HubSpot druk mee bezig.

"We merken dat de manier waarop mensen werken stapsgewijs aan het veranderen is. Bij HubSpot is het ons doel om organisaties nog beter met hun klanten te laten verbinden", waren de woorden van Andy Pitre, EVP Product bij HubSpot (Molly Munroe, HubSpot.com, maart 2023).

Onderzoek naar AI

In maart 2023 deed HubSpot onderzoek naar de manier waarop minstens 1.500 marketeers, verkopers en supportmedewerkers AI in hun dagelijks (werk)leven gebruikten. Laten we een blik werpen op de resultaten van dit onderzoek ("The State of AI, HubSpot.com, maart 2023).

Het voornaamste antwoord was dat kunstmatige intelligentie goede ondersteuning kan bieden bij het uitvoeren van repetitieve werkzaamheden. Door een deel van de last te dragen blijft er voor het personeel meer tijd en ruimte over voor andere taken. Marketeers gebruiken de AI-tools vooral voor contentcreatie, het opstellen van rapportages en het analyseren hiervan. Ook op de verkoopafdeling worden de tools ingezet om te rapporteren, maar bijvoorbeeld ook om contracten/formulieren voor klanten op te stellen. Op de klantenservice bleken chatbots de meest populaire vorm van kunstmatige intelligentie te zijn, die ingezet worden om klanten als het ware op te vangen. De bots zijn daarnaast in staat om 'simpele' vraagstukken van antwoord te voorzien, zodat het personeel zich kan focussen op andere zaken.

In het onderzoek werd ook gekeken naar de valkuilen van kunstmatige intelligentie. Een deel van de ondervraagden gaf hierin aan dat de AI niet altijd volledig accuraat is. Sommigen zagen het zelfs als dreiging wat betreft de toekomst van hun eigen baan.

Content Assistant

Geïnspireerd door de onderzoeksresultaten bracht HubSpot twee applicaties uit ter ondersteuning van de dagelijkse werkzaamheden. De Content Assistant helpt marketeers met het creëren van hoogwaardige content. Daarnaast is het in staat om volwaardige artikelen te schrijven en workflows te ontwikkelen. Zodoende is de tool dus in staat om een deel van het werk uit handen te nemen zodat werknemers zich kunnen focussen op andere zaken.

ChatSpot.ai

ChatSpot.ai is een AI-tool die hulp kan bieden bij alle mogelijke contactmomenten met de klant. Ontzettend handig dus voor de verkoop- en serviceafdelingen, maar het kan uiteraard ook ingezet worden voor marketing-doeleinden. De applicatie is in staat om op maat gemaakte rapporten op te stellen en voor gebruikers van HubSpot is er ook de mogelijkheid om bedrijven en contactgegevens aan het systeem toe te voegen. Tot slot kan ChatSpot.ai ook professionele, effectieve en gerichte verkoop-mails opstellen.

HubSpot

De Amerikaanse techgigant werd opgericht in 2006 en focust zich op de ontwikkeling van alles-in-één platforms voor verkoop, marketing, klantrelatiebeheer (CRM) en klantenservice.

Bent u benieuwd naar andere AI-tools die uw dagelijks leven kunnen vereenvoudigen? Lees hier dan meer over de nieuwste ontwikkelingen van kunstmatige intelligentie.

8 september 2023

Lees meer over:
all

Start uw CRM selectie

Ontdek welke CRM systemen het beste passen bij uw onderneming

In welke sector bent u actief?

Waarom dit belangrijk is bij uw CRM selectie: CRM systemen worden over het algemeen niet ontwikkeld voor specifieke sectoren. Toch is het belangrijk om rekening te houden met uw branche tijdens de zoektocht naar de juiste software. Leveranciers met ervaring in uw branche snappen sneller uw bedrijfsprocessen waardoor de implementatie soepeler verloopt.

Voer het aantal medewerkers en gebruikers in

medewerker(s)
gebruiker(s)

Waar gaat u het CRM systeem vooral voor gebruiken?

Wilt u het CRM systeem integreren met andere software?

Hoeveel tijd wilt u uittrekken voor de implementatie van het CRM?

Overige vragen

Moeten uren worden geregistreerd in het CRM?
Werkt uw organisatie meer b2b, b2c of beide?
Heeft uw organisatie meerdere vestigingen?
Opereert u internationaal?
Is de hoofdvestiging in Nederland?
CRM leveranciers zoeken...
systemen gevonden

Vul het formulier in en ontvang vrijblijvend informatie over de 7 meest geschikte leveranciers

Wij hebben uw aanvraag goed ontvangen

  • Op basis van de door u ingevulde informatie gaat onze consultant vrijblijvend aan de slag
  • Onze consultant maakt een selectie uit de gevonden CRM leveranciers die het best passen bij uw onderneming
  • U ontvangt gratis een shortlist met informatie over de 7 meest geschikte leveranciers
  • Bij vragen of onduidelijkheden neemt hij mogelijk contact met u op
Bekijk longlist
Selectie opnieuw starten

Webwinkels stellen teleur: bereikbaarheid krijgt onvoldoende

In een tijdperk waarin de klantervaring belangrijker is dan ooit, slaan veel grote bedrijven de plank flink mis.

Lees verder

Albert Heijn wil met AI de klantbeleving verbeteren

Steeds vaker beginnen we de praktische toepassing van kunstmatige intelligentie in ons dagelijks leven terug te zien.

Lees verder