Alles over de Content Assistant en Chatspot.ai van HubSpot
In een tijdperk waarin kunstmatige intelligentie een steeds prominentere rol krijgt op de werkvloer, houden wij u graag op de hoogte van de handigste tools op de markt.
Steeds meer krijgen organisaties te maken met AI-gedreven tools op de werkvloer. Zo koos één van 's werelds grootste advocatenkantoren voor de assistentie van Harvey AI en zijn er nog talloze andere voorbeelden op te noemen.
CRM-aanbieder HubSpot kon hierin niet achterblijven en ontwikkelde dus haar eigen applicaties ondersteund door kunstmatige intelligentie. De Content Assistant en ChatSpot.ai zijn in het leven geroepen om gebruikers te helpen met het besparen van middelen en tijd. Met als ultieme doel: het versterken van de relatie met de klant.
Investeren in kunstmatige intelligentie
Wie dezer dagen niet zijn uiterste best doet om de concurrentie voor te blijven, riskeert het om achter de feiten aan te lopen. Ontwikkelaars van AI-applicaties moeten continu streven om te verbeteren en hier is HubSpot druk mee bezig.
"We merken dat de manier waarop mensen werken stapsgewijs aan het veranderen is. Bij HubSpot is het ons doel om organisaties nog beter met hun klanten te laten verbinden", waren de woorden van Andy Pitre, EVP Product bij HubSpot (Molly Munroe, HubSpot.com, maart 2023).
Onderzoek naar AI
In maart 2023 deed HubSpot onderzoek naar de manier waarop minstens 1.500 marketeers, verkopers en supportmedewerkers AI in hun dagelijks (werk)leven gebruikten. Laten we een blik werpen op de resultaten van dit onderzoek ("The State of AI, HubSpot.com, maart 2023).
Het voornaamste antwoord was dat kunstmatige intelligentie goede ondersteuning kan bieden bij het uitvoeren van repetitieve werkzaamheden. Door een deel van de last te dragen blijft er voor het personeel meer tijd en ruimte over voor andere taken. Marketeers gebruiken de AI-tools vooral voor contentcreatie, het opstellen van rapportages en het analyseren hiervan. Ook op de verkoopafdeling worden de tools ingezet om te rapporteren, maar bijvoorbeeld ook om contracten/formulieren voor klanten op te stellen. Op de klantenservice bleken chatbots de meest populaire vorm van kunstmatige intelligentie te zijn, die ingezet worden om klanten als het ware op te vangen. De bots zijn daarnaast in staat om 'simpele' vraagstukken van antwoord te voorzien, zodat het personeel zich kan focussen op andere zaken.
In het onderzoek werd ook gekeken naar de valkuilen van kunstmatige intelligentie. Een deel van de ondervraagden gaf hierin aan dat de AI niet altijd volledig accuraat is. Sommigen zagen het zelfs als dreiging wat betreft de toekomst van hun eigen baan.
Content Assistant
Geïnspireerd door de onderzoeksresultaten bracht HubSpot twee applicaties uit ter ondersteuning van de dagelijkse werkzaamheden. De Content Assistant helpt marketeers met het creëren van hoogwaardige content. Daarnaast is het in staat om volwaardige artikelen te schrijven en workflows te ontwikkelen. Zodoende is de tool dus in staat om een deel van het werk uit handen te nemen zodat werknemers zich kunnen focussen op andere zaken.
ChatSpot.ai
ChatSpot.ai is een AI-tool die hulp kan bieden bij alle mogelijke contactmomenten met de klant. Ontzettend handig dus voor de verkoop- en serviceafdelingen, maar het kan uiteraard ook ingezet worden voor marketing-doeleinden. De applicatie is in staat om op maat gemaakte rapporten op te stellen en voor gebruikers van HubSpot is er ook de mogelijkheid om bedrijven en contactgegevens aan het systeem toe te voegen. Tot slot kan ChatSpot.ai ook professionele, effectieve en gerichte verkoop-mails opstellen.
HubSpot
De Amerikaanse techgigant werd opgericht in 2006 en focust zich op de ontwikkeling van alles-in-één platforms voor verkoop, marketing, klantrelatiebeheer (CRM) en klantenservice.
Bent u benieuwd naar andere AI-tools die uw dagelijks leven kunnen vereenvoudigen? Lees hier dan meer over de nieuwste ontwikkelingen van kunstmatige intelligentie.
8 september 2023
Start uw CRM selectie
Ontdek welke CRM systemen het beste passen bij uw onderneming
Webwinkels stellen teleur: bereikbaarheid krijgt onvoldoende
In een tijdperk waarin de klantervaring belangrijker is dan ooit, slaan veel grote bedrijven de plank flink mis.
Lees verderAlbert Heijn wil met AI de klantbeleving verbeteren
Steeds vaker beginnen we de praktische toepassing van kunstmatige intelligentie in ons dagelijks leven terug te zien.
Lees verder