Rapportages met CRM
Gezien de hoeveelheid data die in je CRM kan staan, zijn ook de mogelijkheden voor rapportages eindeloos.
Belangrijk is dat je onderscheid maakt tussen wat interessant is en wat relevant is.
Onderstaande rapporten helpen u bij:
- Inzicht in wat er allemaal speelt bij uw klanten
- Welke omzet kan je op (korte) termijn verwachten
- Krijgen alle klanten voldoende aandacht
- Heeft u uw zaken administratief op orde
Het dagrapport
Elke morgen ontvang je een rapport met daarin de gespreksnotitie en openstaande verkoopkansen van de klanten die de voorgaande dag zijn bezocht door de vertegenwoordigers. Zo blijft zowel binnendienst als buitendienst en ook het management op te hoogte van wat er speelt bij welke klant.
Het Verkoopkansenrapport
Een wekelijks rapport met alle kansen op een rij. Welke omzetten kunt u op korte termijn verwachten? Zijn er kansen waar een vertegenwoordiger nog wat hulp bij kan gebruiken. En wekelijks een check of er geen kansen vergeten worden.
Het niet-bezochte klanten rapport
Je wilt graag met al je klantencontact blijven houden. Maar of je er nou 50 in je portefeuille hebt of 200, er zitten altijd wel klanten bij die onbedoeld eens worden vergeten of over het hoofd worden gezien. Met dit rapport heeft u die extra check of alle klanten die je in een bepaalde periode had willen bezoeken ook daadwerkelijk zijn bezocht. (Dit rapport wordt vaak gebruikt als aanvulling op de zogenoemde ‘Wachtende Klanten’ module)
Het wijzigingenrapport
Een mail van een vertegenwoordiger naar een binnendienst medewerker als er een adreswijziging is bij een klant? Dit is overbodig geworden met het wijzigingen rapport. Uw binnendienst ontvangt dagelijks een automatisch rapport met alle wijzigingen in naw gegevens van uw klanten, hiermee blijft ook uw ERP-systeem up to date.
Power BI
Elk bedrijf heeft een bak aan data. Echter is het niet altijd even makkelijk om hier inzichten uit te halen waar u direct beslissingen op kunt maken. Met Power BI van Microsoft kunt u eenvoudig uw data visualiseren in een herkenbare Microsoft omgeving. De visualisatie kan aangesloten worden op realtime data, waardoor uw meest recente data direct zichtbaar is in grafieken en rapporten. Met behulp van Power BI kunt u goede strategische beslissingen nemen op inzichten welke u direct verkrijgt uit uw ERP- of CRM-systeem.
STERKE VISUALISATIES
U kunt eenvoudig data omtoveren tot fraaie visualisaties die zichtbaar zijn op elk toestel. Elke maand komen er nieuwe soorten grafische weergaven bij. |
|
EENVOUDIG DELEN
Gemaakte rapportages kunt u makkelijk intern met collega's delen om rapportages inzichtelijk te maken of om samen te werken aan dashboards voor het management. |
|
OFFICE 365
Power BI is een standaard onderdeel van Microsoft Office 365. Werkt u met Office 365 dan kunt u er direct mee aan de slag! |
Start uw CRM selectie
Ontdek welke CRM systemen het beste passen bij uw onderneming
CRM-software voor sportscholen: de functies en voordelen
Een CRM-systeem kan sportscholen ondersteunen met ledenadministratie en het inrichten van marketingcampagnes om nieuwe klanten aan te trekken.
Lees verderWat is performance marketing en wat kunnen we er mee?
Alles over deze succesgerichte marketingstrategie, die geoptimaliseerd kan worden met behulp van de juiste CRM-software.
Lees verder