Kosten Cloud CRM
Ontdek wat de kosten voor een Cloud CRM systeem zijn en welke factoren het meeste invloed hebben op de prijs van uw systeem.
In dit artikel willen we de mogelijke kosten van een CRM-systeem in de Cloud bekijken en hoe deze zijn samengesteld. Met dit artikel willen we bedrijven een eerste overzicht geven van de kosten die kunnen worden gemaakt als ze kiezen voor een CRM-systeem vanuit de Cloud.
Software-as-a-Service
Allereerst moet worden opgemerkt dat het betalingswijze voor Cloudsoftware altijd iets anders is dan bij een on-premises oplossing. Als een systeem in de Cloud wordt geïmplementeerd, wordt dit ook wel de Software-as-a-Service model genoemd, waarbij software door een aanbieder wordt aangeboden via een maandelijks betalingsmodel. De klant huurt het systeem volgens zijn behoeften bij de aanbieder en betaalt maandelijks een vast bedrag voor elke licentie, dat wil zeggen per gebruiker.
Kosten Cloud CRM
De kosten van een CRM-systeem in de Cloud zijn afhankelijk van verschillende factoren. Daarom is het zo moeilijk om een prijs te geven die algemeen is. Integendeel, er moet rekening worden gehouden met de aanbieder die moet kiezen, welke functies moeten worden gedekt, welke ondersteunende diensten nodig zijn en hoe hoog de mate van aanpassing is voor individuele wijzigingen. Laten we eerst met de functies beginnen. Een klassiek CRM-systeem in de Cloud, dat de standaardfuncties omvat zoals account- en contactbeheer, opportunitybeheer, leadbeheer, e-mailintegratie of bijvoorbeeld het beheer van klantentransacties, is al vanaf enkele euro’s per gebruiker per maand beschikbaar.
Toegang met standaardversies
Er moet echter niet worden vergeten dat het enerzijds een standaardversie is, die geen verdere aanpassingen of extra functies bevat. Ze vormen de absolute basis en dekken alleen de meest noodzakelijke. Bovendien waarschijnlijk de implementatiekosten, dat wil zeggen de kosten die moeten worden gebruikt voor de installatie, evenals eventuele training van gebruikers. Ook geven de kosten geen indruk van welke functies standaard door welke aanbieder worden vereist. Er kunnen wel standaardsystemen zijn die meer functies bevatten en dus duurder zijn. Op dit punt is het belangrijk om te vergelijken en te zien welke functies in de standaard u echt nodig heeft en die soms overbodig zijn voor uw eigen bedrijf.
Meer functies hogere prijs
Verbeterde versies van een CRM-systeem zijn nog steeds geen volwaardige systemen met alle functies, maar uitgebreide versies van de standaardmodellen bevatten extra functies zoals een verkoopconsole, campagnebeheer, massale e-mails, prognoses, enzovoort. Hoe meer eisen aan een CRM-systeem des te hoger de prijs zal uitvallen.
Overweeg implementatiekosten
Maar niet alleen de gewenste functies en het aantal licenties dat u nodig hebt om de prijs te beïnvloeden. Met name bij de introductie van een CRM-systeem kunnen kosten ontstaan, vooral als het systeem aanpassingen door de provider vereist, zoals de verbinding met andere systemen zoals een ERP of een DMS, of training voor het eigen team moet geboekt worden. De kosten op deze gebieden zijn niet altijd transparant en het is moeilijk in te schatten in welke mate de ene of de andere dienst nodig is.
Start uw CRM selectie
Ontdek welke CRM systemen het beste passen bij uw onderneming
5 punten die op geen enkele CRM-checklist mogen ontbreken
Met behulp van een CRM-checklist begint u goed voorbereid aan uw zoektocht naar het perfecte CRM-systeem.
Lees verderCRM-software voor de bouwsector
Projectmanagement, mobiele beschikbaarheid en planning-software: dit zijn de manieren waarop bouwbedrijven kunnen profiteren van CRM-software.
Lees verder