CRM voor mediabedrijven
CRM-software voor mediabedrijven: Lees meer over de belangrijkste functies, voordelen en de branche zelf.
Het medialandschap is de afgelopen jaren en decennia ingrijpend veranderd. Eén ding is echter hetzelfde gebleven: het belang van klanten, consumenten en gebruikers voor mediabedrijven. In het volgende willen we daarom de digitalisering van de mediasector nader onder de loep nemen en in het bijzonder de rol van CRM-software. Maar eerst moeten we kijken naar de mediasector zelf.
Inhoudsopgave
Branchefocus: Media
De mediasector omvat bedrijven uit de online-, print- en entertainmentmedia. Deze bedrijven exploiteren journalistieke media of produceren voor hen. Bedrijven op dit gebied zijn onderworpen aan hun eigen mediawetbepalingen en creëren een sociaal publiek. Daarmee verschillen ze van bedrijven in andere sectoren.
Belang en kracht van de media
Vooral grote mediabedrijven worden vaak geassocieërd met een hoge mate van invloed op de publieke opinie en staan daarom altijd centraal in sociaal-politieke debatten. Mediabedrijven fungeren zowel als aanjagers en moderators van globalisering en hebben als zodanig zowel economische als opinievormende macht.
CRM-software voor mediabedrijven
Klantrelatiebeheer bestaat in wezen uit twee elementen: het systematisch ontwerpen van alle klantrelatieprocessen en de consistente afstemming van een bedrijf op haar eigen klanten. Een duidelijke klantgerichtheid is dan ook een centraal element van klantrelatiebeheer.
De consument beter kennen
De introductie van CRM-software levert een belangrijke bijdrage aan het verbeteren van de klantkennis in uw eigen bedrijf. Ook kunnen marktontwikkelingen en consumentenvoorkeuren met behulp van CRM-software gericht worden vastgelegd of al worden geanticipeerd, zodat bedrijven veel flexibeler kunnen handelen en beter kunnen voldoen aan de behoeften van klanten.
Functies van een CRM-software voor mediabedrijven
In onze moderne tijd speelt het onderwerp multichannel in termen van klantrelaties een steeds belangrijkere rol. Klanten willen via andere, nieuwe kanalen in contact kunnen komen en communiceren met bedrijven.
Apps en analyses
Met betrekking tot de mediasector zijn bijvoorbeeld tools en apps belangrijk die klanten kunnen gebruiken om hun abonnementen zelf te beheren, hun profielen aan te passen en door content te bladeren. In analytische CRM kunnen tegelijkertijd meer relevante suggesties worden geleverd met behulp van krachtige algoritmes. Bijbehorende algoritmen worden bijvoorbeeld gebruikt door streaminggiganten als Netflix wanneer aanbevelingen worden weergegeven op basis van de reeds geconsumeerde content.
De juiste software kiezen voor mediabedrijven
Bedrijven in de mediabranche hebben zeer specifieke eisen als het gaat om geschikte CRM-software. Om deze reden zouden bedrijven in deze sector zich moeten richten op branchespecifieke systemen bij het kiezen van een CRM. Deze beschikken meestal al standaard over de belangrijkste functies en modules die in de mediabranche nodig zijn.
Start uw CRM selectie
Ontdek welke CRM systemen het beste passen bij uw onderneming
CRM-software voor sportscholen: de functies en voordelen
Een CRM-systeem kan sportscholen ondersteunen met ledenadministratie en het inrichten van marketingcampagnes om nieuwe klanten aan te trekken.
Lees verderWat is performance marketing en wat kunnen we er mee?
Alles over deze succesgerichte marketingstrategie, die geoptimaliseerd kan worden met behulp van de juiste CRM-software.
Lees verder