5 Tips om ervoor te zorgen dat uw medewerkers graag werken met een CRM
Er zijn een aantal basisregels die bepalen of uw CRM-systeem een succes wordt of niet.
1. Start met een goed gevuld klantenbestand
Indien gebruikers bijvoorbeeld een klant niet kunnen vinden, kan dit een reden zijn voor hen om het CRM-systeem niet te gebruiken. Een goed gevuld CRM-systeem nodigt uit om mee te werken en geeft geen reden om het niet bij te houden.
2. Maak duidelijk dat de gebruikers er zelf beter van moeten worden
Het CRM-systeem is geen controlemiddel van de manager, maar een hulpmiddel voor de gebruiker dat leidt tot meer omzet.
3. Maak een keus in wat u allemaal wilt vastleggen en maak hier vervolgens generieke afspraken over
Denk hierbij bijvoorbeeld aan het gebruiken van vaste percentages bij de verkoopkansen. Als iedereen dezelfde percentages aanhoudt is het een stuk eenvoudiger om werk van elkaar over te nemen bij vakantie of ziekte.
4. Gebruik de verkooppijplijn tijdens het verkoopoverleg als leidraad
Hiermee laat u zien dat het CRM serieus genomen wordt en dat uw medewerkers het niet voor niets invullen.
5. Enthousiasmeer werknemers door mensen die het CRM-systeem goed invullen te belonen
Dit kan bijvoorbeeld door per (half) jaar de beste gebruiker te belonen. U kunt het ook koppelen aan de bonus van uw verkoopmedewerkers.
Start uw CRM selectie
Ontdek welke CRM systemen het beste passen bij uw onderneming
CRM-software voor sportscholen: de functies en voordelen
Een CRM-systeem kan sportscholen ondersteunen met ledenadministratie en het inrichten van marketingcampagnes om nieuwe klanten aan te trekken.
Lees verderWat is performance marketing en wat kunnen we er mee?
Alles over deze succesgerichte marketingstrategie, die geoptimaliseerd kan worden met behulp van de juiste CRM-software.
Lees verder